Clementina si echipa ei de la business-edu s-au intrecut pe ei insusi.
Organizare foarte buna, atentie la detalii si voie buna.
Speakeri interesanti si ca sa vedeti ce ati pierdut (daca nu ati fost pe acolo), iata cateva informatii:
- Petra Muller-Demary si Kirsten Dierolf au deschis si inchis sesiunea de prezentari. Dinamice, fara prea multa teorie, cu aplicatii, exercitii si voie buna. Au facut un tandem frumos. Conceptul lor de coaching prezentat: Incepe cu sfarsitul in minte, seamna cu o aplicatie a principiilor lui Covey pe structura unui proces de coaching clasic cu ceva NLP in el. Frumos, simplu, aplicabil. Au vorbit despre mobilizarea clientului catre starea dorita, despre cercul de influenta, despre obiectivul din spatele obiectivului (mataobiectiv in NLP), despre construirea platformei (a contextului), etc. Am facut exercitii si am exprimat pareri.
- Peter Schutz - dupa mine si nu numai (multi au spus la fel) a tinut cea mai buna prezentare/sesiune de coaching. Practic, a facut o demonstratie de coaching prin procesul sistemic de coaching NLP al scolii austriece-OTZ NLP. Plin de umor si energie, in ciuda semi-parezei cu care se lupta, a facut o sesiune de coaching cu toti participantii. A utilizat vestitele cuburi (mari si din burete de data asta). A inceput cu o frumoasa comparatie intre piloti si coacheri. Toti cei prezenti au participat la sesiune (l-am surprins chiar si pe unul din baietii care filmau). Coaching clasic NLP sistemic: stabilirea obiectivului ca actiune, in forma pozitiva si sub influenata personala; interogarea starii actuale si a intentiilor pozitive, verificarea "ecologiei", interogarea resurselor, verificarea pretului ce trebuie platit, etc.
- Sir John Whitemore-un pic cam obosit, a venit cam cu aceeasi prezentare de la alte evenimente, dar si ea interesanta. A inceput cu clasicul lui exercitiu despre mentorul din copilarie si a ajuns la fundamentul pentru leadership/coaching, la caracteristicile naturale ale unui leader/coach. A avut prezentarea cu filmuletele in care sunt precizate punctele esntiale ale metodei GROW. In mare parte coaching organizational. S-a discutat despre criza si noile paradigme create de aceasta, de iminenta unor schimbari majore in stilul de viata si de business, despre importanta EQ, despre Frica, Constientizare si Responsabilizare. A tras semnalul de alarma asupra necesitatii schimbarii interioare in noi ca oameni, in modelul de business si in principille dupa care se ghideaza economia.
Dupa pranzul foarte bun si divers, aranjat de catre cei de la Ramada Parc (cei de la Ramada in ultima vreme si-au imbunatatit considerabil serviciile-cred ca au invatat ceva de la criza asta) au urmat ceilalti speakeri:
- Mihai Popa Radu - a facut o prezentare la obiect, clara si concisa despre managementul schimbarii. Am discutat pe marginea Matricei Schimbarii intr-o organizatie. A venit cu exemple si raspunsuri din experienta personala de business. Am retinut de la el o metafora foarte frumoasa despre managementul schimbarii: "Atunci cand navighezi cu vele, nu poti schimba directia vantului, dar poti ajusta felul in care navighezi !"
- Jhon Bax - a facut o prezentare tot de change management: "Reaction to Creation". Toata lumea a abordat subiectul prezentat prin prisma Crizei (de parca Criza este ceva super la moda acum si vai ne-am trezit cu ea pe cap si trebuie sa ne schimbam-voi comenta asta la sfarsit). Jhon a vorbit de schimbarea de paradigma in managementul actual: de la Distribuitia Controlului la Distributia Suportului. A mai prezentat el ceva, dar ori eram eu cam obosit ori a luat-o el pe langa un pic, la un moment dat m-a pierdut.
- Yves Richez - un suflu proaspat, cu multa energie si umor. A prezentat un concept de coaching bazat in parte pe elemente culturale asiatice (chinezesti in speta). El insusi practicant de kung-fu de cativa ani, a adus in discutie conceptul folosirii mediului si oportunitatilor in coaching sub deviza: "Performantele remarcabile sunt obtinute fara efort!" A discutat mult despre Performanta si am auzit cateva chestiuni interesante de filozofie orientala aplicata in coaching, printre care: "Performanta nu este nici un concept , nici o idee, este o experienta!"; "Performanta nu este un scop/obiectiv in sine, este o consecinta!"; "Performanta nu tine de eficacitate, ci de eficienta stapanita!". Am retinut un sfat bun, acela fiind: "Profitati de potentialul de situatie (de ocazie), aveti incredere in mediu! Cel care performeaza este un strateg ce se bazeaza pe potentialul inscris in situatie." Am retinut faptul ca avem nevoie de timp sa integram in noi anumite comportamente pentru a experimenta performanta - retropropagarea neuronala si ca cineva care performeaza, in China i se spune: "Ai un kung-fu bun cand faci asta!"
A fost interesant si consider ca un castig in timpul alocat. Chiar daca nu a fost foarte aglomerat, am vazut ca practic la aceasta conferinta au venit oameni interesati de coaching, curiosi si deschisi. Nu am mai vazut "umplutura" venita la un eveniment numai ca sa dea bine ca este acolo si oameni trimisi de companii doar din ratiuni de asa zisa "motivare". A fost o experienta care merita.
Legat de Criza si de Schimbare, subiecte pe care toata lumea (inclusiv toti consultantii) se folosesc de ele si toti trec acum de la consilierea business-ului din economia bazata pe crestere la consilierea in economia de Criza. Toti vorbesc de schimbari de paradigme, brusc toata lumea este ecologista si se gandeste la viitor si protejarea lui.
Criza nu a facut altceva decat sa readuca lucrurile pe calea lor naturala, a valorilor natural pozitive, a valorilor vechi care au fost sacrificate zeului BAN. Este evident ca daca nu avem grija de mediu nici el nu va mai avea grija de noi, este clar ca o afacere bazata pe speculatie va deceda din cauza speculei, este limpede ca "ulciorul" are un numar finit de utilizari si acest numar creste daca il utilizam "ecologic" si in asa fel incat "sa bea" toata lumea si sa nu distrugem "izvorul" cu el.
Criza nu a facut decat sa ne dea o palma, in speranta ca o sa ne trezim in ceasul al 12-lea.
Multi spun ca, Criza incepe sa se temine de la anul ce vine si lucrurile o sa isi reintre incet, incet in normal. Care normal ? i-as intreba eu, normalul care a ajuns sa distruga asa de mult pana acum ?
Cred ca multi dintre noi nu sunt inca constienti ca, Criza a inceput demult, demult, de atunci de cand ne-am indepartat de adevaratele valori umane si ne-am transformat incet in "consumatori" ai societatii de consum.
Ca sa fac legatura cu Asia si cultura ei, in China, ideograma ce reprezinta Criza este aceeasi cu cea care reprezinta oportunitatea/schimbarea. Atata timp cat nu vedem oportunitatea de a ne schimba radical modul de viata si de gandire, vom fi permanent in Criza.
Coaching cu folos pana la sfarsit !
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu