miercuri, 3 iunie 2009

Furtuna din Bucuresti

Nu am apucat sa ma uit la stiri dar am vazut, am auzit si am simtit furtuna de aseara.

Stau si ma gandesc daca am mai fost martor la o furtuna de genul asta pana acum.... Nu, nu am mai fost! Poate am trait-o mai intens datorita faptului ca stau la casa si in zona de nord-est a Bucurestiului.Cei care stau la bloc au perceput-o la o dimensiune mai mica.

Practic aseara am crezut ca o sa zboare acoperisul de la casa. La un moment dat, pe la inceput, am deschis usa de intrare in casa (de la scara casei) sa ma uit afara. Furtuna a inceput brusc si o rafala puternica de vant s-a opus celor 90 de Kg ale mele cam 2 minute. Practic nu puteam sa inchid usa, atat de tare a batut vantul. Cred ca a fost si ceva turbionar deorece zburau prin aer tot felul de chestii, vantul lua de jos obiecte si le ridica cam 5-6 etaje.

Pe urma a inceput grozavia, s-a intunecat brusc cerul, a dat cu ploaie si ceva grindina (sau rapaia cu pietricele si alte obiecte de pe strada). La mine pe strada o craca mare de copac a fost rupta,
a invartit-o vantul si a ridicat-o, pe urma a lasat-o jos pe partea cealalta a strazii, noroc ca nu era nici o masina sub ea.

Am auzit parctic tabla de pe casa, ca si cum cineva cu un excavator incerca sa o smulga de pe acoperis. M-am dus repede in pod si ma uitam uimit cum vibrau barnele groase de la vant. Mai eram cu cineva si zbieram unul la altul ca sa ne auzim. Atunci am trait cred ca 10% din ce traieste cineva din Asia sau America cand este surprins de un taifun sau uragan.

Incet, incet, dupa 20 min. vantul s-a mai potolit. Nu am iesit in strada de frica obiectelor cazatoare si zburatoare.

Azi dimineata in drumul meu pe jos catre servici (catre piata 1 Mai si Banu Manta) am vazut un ditamai copacul rupt si cazut intr-un parculet, un alt copac cazut pe o straduta (avea radacinile intr-o curte si ramurile in curtea de pe partea cealalta a starzii), un alt copac pe langa Petofi Sandor, cazut peste o masina. Pe b-dul.1 Mai (Ion Mihalache) erau langa unele blocuri masini lovite si cu geamurile sparte de la bucati de tencuiala luate de vant, peste tot pe jos bucati de tencuiala, ciment si ceva sticla sparta, ghivece de flori sparte si multe crengi rupte.

Imi pare rau ca nu am fost inspirat sa fac fotografii macar cu telefonul, erau interesante.

In concluzie:
  • Nu imi doresc sa ma surprinda vreodata un uragan sau o alta forma turbata de furtuna, daca nu esti intr-un adapost sigur, poti avea mari probleme.
  • Se pare ca vremea isi face de cap in urma schimbarilor de clima si la noi in tara, din ce in ce mai evident in ultimii ani.

Niciun comentariu: