duminică, 20 martie 2016

Mic test pentru Părintele Antrenor

Un mic test pentru părinţi.

Alege una din reacţiile de mai jos, pentrufiecare situaţie descrisă, cea pe care ar fi avut-o tu dacă erai în situaţia părintelui.


La sfârşit vei vedea şi răspunsurile Părintelui Antrenor.


1. Ileana, o fată de 13 ani a venit cu mare întârziere acasă. Asta se întâmplă chiar după ce  aţi stabilit impreună o regulă care stabileşte clar o oră maximă de culcare. Regula include şi faptul că trebuie să sune ca să anunţe o întârziere mare.

a) Cum ai putut să faci asta, m-am îngrijorat aşa tare? Treci imediat în camera ta copil răsfăţat ce eşti! Ştiam că nu vei respecta această regulă.
b)  Ileana, ora maximă de culcare a fost acum o oră şi jumătate. Vinerea viitoare va trebui să o respecţi. Am început să mă îngrijorez atunci când nici nu ai sunat.
c) Am crezut că ne-am înţeles... De ce nu îţi respecţi promisiunile?


2. Maria, care are trei ani, a lovit un alt copil în cap cu un cub de plastic. Celălalt copil a început să plângă.

a) Maria, nu este OK să dai în cineva cu cuburile! L-ai lovit pe Ionuţ destul de tare. Pentru că nu te joci liniştită, mergi în camera cealaltă şi stai acolo până vin eu la tine.
b) Maria, nu este frumos! -o plezneşti peste mânuţă şi te întorci către mama lui Ionuţ: Nu ştiu ce se întâmplă cu ea astăzi, cred că este obosită!
c) Poţi să omori pe cineva dacă faci asta! Vino imediat aici. Nu mai ai voie să te joci cu nimeni!


3. Îl descoperi pe puştiul tău de 8 ani cum îşi “scurtează” cu foarfeca cămaşa scumpă cumpărată săptămâna trecută.

a) Cum îndrăzneşti! Ai înebunit? Am plătit o groză de bani pe cămaşa asta. Nu mai vezi haine noi de acum încolo!
b) Cămăşile nu sunt pentru tăiat-şi iei foarfeca din mâinile lui. Trebuie să fi responsabil cu hainele tale. Acum banii tăi de buzunar vor trebui să contribuie la cumpărarea unei cămăşi noi.
c) Mi-aş fi dorit să nu tai cămaşa asta nouă şi scumpă, dar presupun că doar ai vrut să vezi cum iese.


4. Copilul de la situaţia nr.2 vine înapoi şi de 15 minute se joacă frumos.

a) Taci şi nu spuni nimic-îţi este frică să nu faci valuri.
b) Vorbeşti cu voce scăzută cu celălalt părinte despre incident şi despre grijile tale legate de agresivitatea copilului.
c) Te duci lângă el, zâmbeşti şi spui: Te joci foarte frumos. bravo ţie!




Răspunsurile părintelui antrenor: 1= B, 2= A, 3= B, 4= C

Niciun comentariu: