luni, 23 aprilie 2012

Siguranţa, Riscul şi Preţul

Vorbeam cu o cunoştinţă într-o şedinţă de coaching despre preţul pe care fiecare îl plăteşte în momentul în care face o schimbare. Pentru omul respectiv, orice modificare în viaţa lui era privită ca un risc. Mi-am dat seama repede de asta după cum işi forma propoziţiile:
- Dacă îi spun prea repede cât de mult o iubesc, risc să mă implic prea mult şi tot eu voi suferi până la urmă!
- Dacă mă apuc acum de sport risc să nu mai am timp de casă, prieteni ....!
- Mă gândesc tot timpul că este un risc să fac această schimbare!

Ar fi fost mai multe exemple, dar nu intru în amănunte. Pentru persona respectivă multe acţiuni erau echivalate cu riscul şi avea convingerea că pentru a face ce dorea în viaţă era plătit cu preţul siguranţei sale. Am avut mult de lucru împreună ca să ajungem la aceea cantintate suficientă de resurse pe care persoana în cauză să şi le adune şi să le poată folosi în a produce schimbarea dorită.

Pentru că aceea persoană a reuşit să facă schimbarea îi dedic ei şi celor care au o anumită teamă de schimbări minunatul poem al lui Rudyard Kipling:

Risc

Râzând,
Rişti să pari nebun.

Plângând,
Rişti să pari sentimental.

Întinzând o mână cuiva,
Rişti să te implici.

Arătându-ţi sentimentele,
Rişti să te arăţi pe tine însuţi.

Vorbind în faţa mulţimii despre ideile şi visurile tale,
Rişti să pierzi…

Iubind,
Rişti să nu fii iubit la rândul tău.

Trăind,
Rişti să mori…

Sperând,
Rişti să disperi.

Încercând măcar,
Rişti să dai greş…

Dar dacă nu rişti nimic,
Nu faci nimic,
Nu ai nimic,
Nu eşti nimic…

Niciun comentariu: