sâmbătă, 16 februarie 2013

Trusa cu instrumente pentru cresterea copiilor de 0-6 ani-Lansat cu voie buna

Extras din sesiunea 2:


Cinci nevoi umane de bază

Iată câteva modalități de construire a stimei de sine pe care ar trebui să le aplicăm cu generozitate la copiii noştri. Avem ocazia să influenţăm ce crede copilul nostru despre el prin modul în care îl tratăm.
Următoarele atitudini îi oferă copilului ce are nevoie cel mai mult: senzaţia că e important, că e integrat şi că e „conectat“ la un adult care îl iubește. Atunci când aceste nevoi sunt satisfăcute, limitele pot fi stabilite şi acceptate mult mai uşor.

Acceptare
Afirmaţiile tale îmi oferă siguranţă
Dragostea ta necondiţionată mă face să mă simt încrezător
Îţi place cine sunt
Ştii cum mă simt când sunt trist/rănit
Îţi pasă de lucrurile care contează pentru mine
Nu te superi dacă încerc ceva şi nu-mi iese chiar bine

Apreciere
Aprecierea şi încurajarea creează semnificaţie
Îmi spui „mulţumesc“ când încerc să îţi fac plăcere
Mă lauzi când fac un pas mic înainte
Spui lucruri bune despre mine în faţa altora
Faci gesturi de apreciere când eşti mândru de mine

Atenţie
Disponibilitatea ta îmi dă importanţă şi preţuire de sine
Câteodată, te joci cu mine fără să te întrerupi
Ai grijă să-mi satisfaci nevoile de hrană, de somn şi de căldură
Atenţie concentrată, chiar dacă de scurtă durată - exemplu când îmi citești poveşti
Mă asculți când vreau să-ţi arăt/să-ţi spun „chestii“

Afecţiune
Dragostea în toate modurile ei de exprimare dezvoltă „drăgălăşenia“
Contact vizual drăgăstos
Îţi face plăcere prezenţa mea
Mă îmbrăţişezi şi mă dezmierzi
Îţi place să te joci cu mine

Atitudine responsabilă
Disciplina dezvoltă caracterul şi stima de sine
Îmi arăţi care sunt aşteptările în familia noastră
Nu mă laşi să îi rănesc pe alții sau să stric lucruri
Îmi dai sarcini care mă fac să mă simt capabil
Insiști să te ajut când strângi jucăriile mele

Asociatia Corporeanima a lansat Trusa cu instrumente pentru cres terea copiilor de 0-6 ani (Toolbox parenting)
Copiii minunat i au nevoie de parint i minuna ti s i folosind tehnicile adecvate oricine poate fi un parinte minunat. Daca sunte ti în cautarea unor strategii practice, inspirat ie, încurajare s i o mai buna cunoas tere a rolului de parinte antrenor, atunci acest program pentru cres terea copiilor este pentru voi. Într-o atmosfera informala, prietenoasa si relaxata participan tii sunt echipat i cu abilitat i practice si strategii care pot fi folosite imediat. În cele sase sesiuni ale fiecarui sesiuni sunt explorate principiile de baza ale cre sterii copiilor cu varsta intre 0 si 6 ani, iar parint ii sunt încurajat i sa le aplice în viat a de zi cu zi.

Programele pentru parint i au rolul de a îmbunatat ii capacitatea de adaptare la nevoile copiilor s i de a le crea acestora un cadru de dezvoltare constructiv. Programul este adaptat etapei de dezvoltare 0-6 ani. În perioada urmatoare vom lansa si programele pentru etapele de vârsta 6-12 ani s i + 12 ani (vezi pe site www.corporeanima.ro ). Acest program este realizat dupa o licent a a Parents Inc., din Noua Zeelanda. Asocia ia Corporeanima are exclusivitate pentru desfa urarea programului în România si Republica Moldova.

Niciun comentariu: