joi, 4 noiembrie 2010

Gandul de saptamana asta

Zilele astea am fost atent la fenomenul: eu, lumea interioara si lumea exterioara.

Face bine la neuron sa te mai uiti la tine si prin ochii unui observator care sta cam la 2-3 m de tine si este pus pe curiozitate, glume si critica constructiva de genul: "Da mai taci odata, in puii mei!" si asta spusa cu o voce ferma si destul de tare in capul meu ca sa imi linistesc gandurile debile, demente, defecte.

Am descoperit o cheste interesanta si pentru ca ma mananca limba si nu pot sa nu o spun, am sa o descriu printr-un simplu citat:

" Cel care crede ca le stie pe toate este foarte enervant, mai ales pentru noi, cei care oricum le stim pe toate!"

O chestie interesanta in care ma surprind uneori, eu cel care imi doresc sa fiu curios si deschis. Ok, asta este! Vorba unui prieten psihiatru, psiholog si coach: "Frate, bine ca iti dai seama, sunt unii care nici nu baga de seama asta!" Nashpa nene, nashpa, oare ce mai invata astia !?

Asa am ajuns sa opresc debitul de ganduri aiurea din capul meu, ganduri legate de tot felul de temeri si am bagat in "muschi" alta zicala:

"Esecul nu este garantat, este doar o speculatie despre viitor !"

Grea, adanca, de rahat pot spune unii, dar pe mine m-a pus pe ganduri. Cum pana mea sa nu fie asa, daca stau de multe ori ca babele scoabele si vad cum proiectez in viitor tot felul de chestii nashpa, aud ce se spune si ma simt nasol pentru niste lucruri care oricum nu se intampla dar care poate, DA POATE, se pot intampla in viitor!? Este normal sa fiu orientat, ca vita, catre niste probleme care poate nu vor aparea dar eu le creez in cel mai bun mod cu putinta. In loc sa ma orientez pe ce doresc si pe modul in care imi voi atinge acest obiectiv.

Am vazut ceva la oamenii de succes si am descoperit (pe propia mea piele intr-un proiect de modelare) cateva lucruri foarte bune de felul in care gandesc acesti oameni:

  1. Se gandesc ca ei isi ating intodeauna obiectivele, diferenta este cum si in ce conditii (de exemplu daca vor sa alerge un maraton isi spun urmatorul lucru: "Niciodata nu m-am gandit ca nu o sa termin maratonul, nu m-am gandit decat cum si in ce conditii o sa il termin!").
  2. Pentru ei nereusitele, ghinioanele intamplate, piedicile aparute nu sunt esec ci doar oportunitati de a invata ceva (de ex. tot legat de maraton: la un timp mare de terminare in conditii meteo vitrege, in loc sa spuna "Nu am reusit sa termin din cauza frigului si ploii!", spun "Am invatat ce echipament sa imi aleg data viitoare si de ce tip de antrenament am nevoie pentru a termina in timpul propus in aceste conditii meteo vitrege.")
  3. Doresc sa vada/auda/simta de fiecare data ca sunt mai buni decat data trecuta in majoritatea domeniilor din viata lor (acolo unde fizic este posibil). Aici sunt curiosi si "jucausi" as spune, de felul in care o sa faca asta.

Ceea ce este mai cool, este faptul ca oamenii astia au bagate toate aceste credinte in "muschi", adica au experimentat personal asta, aici este tot clenciul.

Niciun comentariu: